شنتیا عشق زندگی

ولنتاين

1389/12/9 12:03
نویسنده : مامان الهام
2,338 بازدید
اشتراک گذاری

پسر مامان امروز روز عشقه آدمايي كه همديگرو دوست دارند بهم كادو ميدند كادوشم معمولا عروسك و شكلات كارت پستاله مادانا هرسال براي منو خاله ندا كادو مي خريد امسال ميخوام برات يه كادوي كوچولو بخرم كه بدوني چقدر عاشقتم ماماني به روز عشق ميگن ولنتاين ميخوام داستان ولنتاينو برات بذارم البته ما ايرانيها خودمون روز عشق داريم كه ۲۹ بهمن به اسم سپندار مذگان كه داستان اون روزم تو تاريخ خودش برات ميذارم خيلي قشنگتره ما ايرانيها روز خودمونو جشن بگيريم.(دوست دارم مامان تو اين روزا كه روز عشقه هر وقت بزرگ شدي به ياد مامانتم باشي چون تو همه چيز من هستي)

روز عشقو بهت تبريك ميگم پسر گلمبهترین تصاویر در بهار بیست www.bahar-20.com

مامانت عاشقته 

کلمه ولنتاین در اصل به معنی فردی بود که نامش از جعبه مخصوص بیرون می آمد و به عنوان محبوب برگزیده می شد. این روند تا سال های ۱۵۰۰ میلادی ادامه داشت. حدود سال ۱۵۳۳ ولنتاین به قطعه کاغذ تا شده ای گفته می شد که نام محبوب روی آن نوشته شده بود. پس از سال ۱۶۱۰ هدیه ای بود که به این فرد خاص داده می شد و از سال ۱۸۲۴ به شعر، نامه یا قطعه ادبی بدل شد که برای محبوب نوشته می شد. اگرچه ولنتاین هر سال روز ۱۴ فوریه جنش گرفته می شود، اما اصل آن به جشن رومی ها به نام لوپرکالیا بازمی گردد که در ۱۵ فوریه برگزار می شد. در این جشن حاصل خیزی و باروری گرامی داشته می شد. ارتش رومی ها در آن زمان کشورها را از لحاظ اجتماعی و طبیعی مورد تاخت و تاز قرار می داد. هنگامی که رومی ها به فرانسه حمله کردند فستیوالی به راه انداختند که در آن پسران رومی نام دختران رومی را از یک گلدان بیرون می کشیدند تا همسرشان شود و سپس آن جفت در روز فستیوال هدایایی ردوبدل می کردند. این جشن مربوط به مشرکین بود بنابراین در سال ۴۶۹ میلادی پاپ گلاسیوس تصمیم گرفت به آن رنگ و بوی مسیحیت ببخشد و اعلام کرد که از حالا به بعد این جشن به افتخار سن ولنتاین برگزار خواهد شد. سن ولنتاین رومی جوانی بود که به دست امپراتور کلودیوس دوم کشته شد. گفته می شود مرگ او به دلیل کنار نگذاشتن مسیحیت بود و در ۱۴ فوریه ۲۷۰ میلادی اتفاق افتاد. اما چرا سن ولنتاین کشته شد؟ در افسانه ها آمده که در قرن سوم پس از میلاد امپراتور کلادیوس دوم نمی خواست که هیچ یک از سربازانش عاشق کسی شوند و ازدواج کنند چرا که فکر می کرد همسر و خانواده توجه سربازان را از وظیفه شان نسبت به او منحرف می کند و گاهی اوقات باعث می شود که مردان اصلا در جنگ شرکت نکنند.

امپراتور به سربازان بیشتری نیاز داشت پس ازدواج کردن را غیر قانونی اعلام کرد و هرکس که مراسم عقد را برگزار می کرد باید کشته می شد. گفته می شود سن ولنتاین از دستور منع ازدواج سرپیچی می کرد و جوانان را در خفا به عقد هم درمی آورد، اما او را پیدا کردند و کشتند. داستان دیگری می گوید که مردی به نام ولنتاین به خاطر کمک به مسیحیان آزار دیده در زندان بود. ولنتاین زندانبان خود را به مسیحیت فراخواند و او و تمام خانواده اش را مسیحی کرد. زندانبان دختر نابینایی هم به نام جولیا داشت که ولنتاین به او دلبسته شد و البته بینایی او را هم شفا داد. اما پیروزی با عشق نبود. صبح روز اعدام، ولنتاین نامه ای به جولیا نوشت و آن را «از طرف ولنتاین تو» امضا کرد.

خدمات وبلاگ نویسان جوان , قالب وبلاگ               www.bahar-20.com

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان مصطفی
26 بهمن 89 12:12
قشنگ بود مرسی
خاله مژگان
15 اسفند 89 13:35
گردوي خاله بزرگ شدي چنين روزي بايد براي خانمت يا براي عشقت يا براي همسرت كادو بخري. در ضمن خاله قبل از ازدواجت نبينم به دخترا قول دروغ ازدواج بديا...


چشم خاله قول ميدم بزرگ شدم يكم شيطوني كنم